Galna dagen!

Jag kom pa att jag skulle beratta om min galna dag i New Orleans. Jag vet! Det ar skitmycket text! Men om ni inte orkar lasa allt fokusera pa sista stycket.

Jag och Pernille (34 ar fran Danmark, vi pratar engelska med varandra for jag fattar inget annars) spenderad dagen tillsammans och bestammde att vi skulle aka till Lower Garden District (dar har dom massa av sanna dar gamla hus som man tanker att husen i New Orleans ser ut, om ni inte kan tanka er; googla). Innan vi for tipsade en av damerna som vi delade rum med om en gammal tysk kyrka som tydligen skulle vara valdigt fin. Vi strosar runt och kommer tillslut till kyrkan. Nar vi kommer in sitter det en aldre dam och trostar en kvinna som sitter pa en bank och lutar sig mot en staty. Damen sager att vi ska komma in och att hon snart har tid for oss.
Efter ett tag kommer och och borjar beratta om en tysk prast som hade kommit dit nan gang pa 1800-talet. Under hans tid dar hade manga mirakel skett och aven efter hans dod, for dom forvarar hans kropp dar i en pytteliten lada med ett hus pa (laskigt! Allra helst ett ben som dom har inramat). Hon sag verkligen besviken ut nar vi sa att vi inte var troende och hon pikade oss att vi skulle be. Hon berattade aven om hennes efterblivna dotter som jamta var glad och bedde till gud for alla manniskor. Damen var valdigt trevlig, men eftersom vi inte tror, sa tycker vi att hon tog det lite for allvarligt.

Sedan gick vi pa en bar dar dom tydligen hade varldens basta hurrican (det var det ocksa). Eftersom det ar valdigt starka drinkar i valdigt stora glas bestammde vi oss for tt det rackte med en var..., men det blev 3 var. Bade jag och Pernille var kalas och jag borjade prata med 2 biblotikareier fran Kentucky. Dom var jattetrevliga till jag fragade om dom var glad efter valet! Det var mitt forsta misstag. Vi fick en hel forelasning om hur Obama var en antikrist, rasist(varfor han har en vit vice president var ju forstass for att dolja detta!) och hur han skulle forstora deras land. Dom tyckte aven att Amerika skulle ha bombat Iran ocksa och att ta hem trupperna fran Irak var det dummaste man kunde gora. Det var aven Clintons fel att det hade gatt sa daligt for Bush.
Vi hamande aven i en disskusion om ratten att bara vapen, vilket for dom var en sjalvklarhet! Pernille spelade dum nar hon horde att en av dom har vapen och fragade om han jagade! Haha.
Killen sa dessutom att han alskade Sverige och att han hade varit pa OS i Sidney och hejat pa Sveriges volleybollslag. "For visst ar val eran flagga bla och vit???".
Sen rakade jag namna att vi inte var troende..., dom ursaktade sig och gick pa toan..., och kom aldrig tillbaka!
Jag och Pernille holl pa att do av skratt. Jag skrattar fortfarande!

Kommentarer
Postat av: Ellet

hehe, vilka knäppisar de finns!

2008-11-17 @ 11:45:10
Postat av: KelocC

Nice blogg ;D

2008-11-17 @ 11:48:44
URL: http://kelocc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0