Åselemarkanden 2004

Jag hittade just ett papper som nog är det enda papper jag har från polisen.



Detta hände på Åselemarknaden 2004. Jag och Ingela ( som var min chaufför för kvällen) var på väg ner till Trillen för att lägga mina cider i bilen. Då blev jag stoppad av en polis som frågade vad jag hade i påsen. Jag sa att jag hade cider där som vi skulle lägga bort. Eftersom jag var 19 år så var han tvungen att beslagta dom. Han frågade om jag ville ha ett kvitto på det och det ville jag. På det står det "Karin fick med en kasse cider, vid kontroll visade det sig att hon var under 20 år. Gör ej anspråkm vill ej säga vem som har köpt ut cider". Jag och Ingela var oerhört roade av detta. Under tiden han skrev det där så frågade Ingela om han skrev en roman eftersom det tog sån tid! Sen när jag hade läst igenom det här så sa jag att han hade ju inte frågat mig vem som hade köpt ut och då säger han att han ville inte veta! Till slut frågar han om jag ville att han ska hälla ut dom och det ville jag för som Ingela sa "annars sparas dom väl till nån firmafest!".
Jag vet inte om det framgår hur kul det här var, men det var det verkligen!
Stackars polisen, vi var verkligen skitjobbiga!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Genom det här inlägget så har du gett mig en perfekt start på dagen. Jag har skrattat så att tårarna har runnit. Jag kom ihåg det där med romanen, men inte att jag vräkte ur mig det där med "firmafesten". Jösses vad roligt att du har sparat lappen! Ett oerhört roligt minne som många andra man har med dig förstås :) Ha en bra dag vännen. Kram

2009-02-02 @ 10:21:32
Postat av: emma

jag vet inte hur kul jag tycker det ar men jag tanka meig att ni hade det...o det ar ju bra

2009-02-02 @ 13:34:32
Postat av: Sofie

Jag tror polisen led när han insåg att han hade gett sig på två så medvetna, oskylldiga & trevliga ungadamer!

2009-02-05 @ 11:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0