Helgen

Är hemma efter en helg i Karbäcken. Vi har fixt klart vinbärsbuskarna, 3 blev 2 då en av dom var praktisk taget död. Så vi drog loss rötter, latstade och körde bort. Så nu är det så fint så. Får se om det blir några bär!



Gjorde en jordgubbspaj med limekräm i lördags. Receptet var från "Sommarens söta". Jag är inte jätteförtjust i jordgubbar  men den var helt okej. Jocke tyckte iaf att den var god och han tycker inte så mycket om sötsaker.
Blev lite jordgubbar över så jag tror att jag ska försöka mig på att göra lite sylt.

Ska planera lite mat inför veckan. Jag avskyr att komma hem och inte veta vad vi ska äta.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Mysigt för dig att äntligen få vara i Karbäcken, måste vara roligt att pyssla på med en gård som är ens egen :) Mamma och pappa har premiär sovit på Stenhällan ihelgen, det är också ett tecken på att det snart är sommar! I veckan är jag ledig onsdag, torsdag & fredag så bli inte förvånad om jag slår en pling! Saknar dig! Kram

2009-05-10 @ 18:14:42
URL: http://plingans85.webblogg.se/
Postat av: emma

hej K, det där gjorde du bra=) pyssel Kaka

2009-05-11 @ 08:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0